Logo

Woda, woda, ile wody pić…?

 

 

Woda, woda, ile wody pić…?

 

Według Instytutu Medycyny kobiety w ciąży muszą wypijać dziesięć szklanek wody o pojemności 8 uncji dziennie. Kiedy karmisz piersią, dzienne spożycie powinno wzrosnąć do trzynastu 8-uncjowych szklanek dziennie. Większość ludzi zna zasadę 8×8 dziennego spożycia wody: osiem szklanek wody o pojemności 0,3l dziennie. Ale kiedy jesteś w ciąży, twoje ciało potrzebuje dodatkowych płynów, aby wytworzyć dodatkową krew i płyn owodniowy.

 

Odpowiednie spożycie wody zapewni prawidłowe funkcjonowanie wszystkich systemów wewnętrznych i pomoże organizmowi w usuwaniu odpadów. Odpady w nerkach rozpuszczają się w wodzie i są wypłukiwane z moczem. Zmniejsza to ryzyko infekcji dróg moczowych, pęcherza moczowego i nerek. To samo dotyczy odpadów stałych: woda zmiękcza stolec i ułatwia ruchy jelit.

Zwracaj szczególną uwagę na ilość wypijanej przez Ciebie wody, jeśli tak jak większość kobiet w ciąży, doświadczyłaś zaparcia w wyniku zmian hormonalnych w twoim ciele. Dzięki piciu wody, zmniejszysz też prawdopodobieństwo, że rozwinie się u Ciebie, powszechna niestety, dolegliwość ciążowa: hemoroidy.

Zapotrzebowanie na wodę w każdym trymestrze Jak wszystko inne w tobie, twoje potrzeby związane z wodą zmieniają się z trymestru na trymestr.

 

Pierwszy trymestr
W pierwszym trymestrze wiele mam uważa, że utrzymywanie czegokolwiek po spożyciu to ciężka praca. Monitoruj spożycie wody, aby upewnić się, że nie tracisz więcej niż dostarczasz. (Wskazówka: dodanie czegoś słonego do diety wysyła wiadomość do mózgu, aby zachować rezerwy wody w celu utrzymania właściwej równowagi płynów. Chociaż nie chcesz przesadzić ze spożyciem soli, możesz bezpiecznie skubać słone krakersy. Jeśli odczuwasz nudności możesz też spróbować pić przyjemnie ciepłą a nie zimną wodę. Powinno pomóc.)

 

Drugi trymestr
W drugim trymestrze zaleca się kobietom zwiększenie spożycia kalorii o dodatkowe 340 kalorii dziennie. Stosując się do wytycznych, że na leży dodać 1-1,5 ml wody na każdą spożytą kalorię, musisz dodać do swojej diety również co najmniej 340 ml wody.

 

Trzeci trymestr.
W trzecim trymestrze Twoje spożycie kalorii powinno ponownie wzrosnąć do 450 kalorii powyżej normalnego dziennego zalecenia, co wymaga wypicia jeszcze większej ilości wody (ok 450ml).

 

Oznaki odwodnienia na które powinieneś zwrócić uwagę: pragnienie i głód. Jeśli jesteś odwodniony, możesz czuć pragnienie, głód lub jedno i drugie. Kolejne to: zmiany w moczu – kiedy jesteś wystarczająco nawodniony, twój mocz ma bladożółty kolor, ciemny mocz sygnalizuje odwodnienie.

Odwodnienie o zaledwie 2% osłabia zdolność do wykonywania zadań poznawczych.

Jeśli trudno jest pić odpowiednią ilość wody dziennie, spróbuj zmienić rodzaj wody, którą pijesz. Lub zadbaj o dodanie smaku na który w danym momencie masz ochotę – możesz dodać np. plasterki cytryny, ogórka, mięty lub jagody.

Jeśli pijesz dużo soków, zajadasz warzywa i owoce możesz sprawdzić w kalkulatorze ile wody powinnaś wypić.
Wodom smakowym mówimy zdecydowane NIE, ze względu na zawartość cukru.

Z pozdrowieniami,
Mamuszka

Źródło:
https://www.healthline.com/health/pregnancy/how-much-water-should-a-pregnant-woman-drink#summary

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej.